≡ Menu

22 Tanda Hari Kiamat Semakin Hampir

Print Friendly

1. Sembahyang diabaikan (diringan-ringankan).

2. Keinginan nafsu syahwat digalakkan dan berleluasa disebarkan melalui iklan, buku, gambar, risalah atau filem.

3. Penjenayah menjadi pemimpin dan kebanyakannya jahil mengenai agama dan banyak memberi fatwa yang menyesatkan pengikutnya.

4. Perkara benar menjadi salah dan salah menjadi benar. Sukar untuk membezakan perkara halal dan haram kerana yang haram dianggap halal serta sebaliknya.

5. Berbohong menjadi satu keperluan dalam hidup dan menganggap jika tidak berbohong sukar untuk hidup senang.

6. Membayar zakat (harta, perniagaan dan pendapatan) dianggap beban.

7. Orang yang hidup mengikut kehendak agama ditindas dan hati mereka sentiasa merintih kerana maksiat berleluasa tetapi mereka tidak mampu mencegahnya.

8. Turun hujan di luar musimnya dan hujan tidak memberi keuntungan kepada makhluk di muka bumi.

9. Fenomena lelaki berkahwin dengan lelaki (homoseksual) dan perempuan berkeinginan kepada perempuan (lesbian) semakin menjadi-jadi.

10. Perempuan menguasai lelaki dengan memakai ubat guna-guna, sihir dan amalan syaitan lain.

11. Anak-anak mengingkari dan menderhaka ibu bapa (ibu bapa menjadi kuli dan anak menjadi tuan).

12. Kawan baik dilayan dengan kasar, manakala musuh diberi layanan baik. Kawan disangka lawan dan musuh dianggap sahabat serta memusuhi orang yang mengajak berbuat kebaikan.

13. Dosa dipandang ringan malah bangga melakukannya seperti zina, minum arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang, mendedahkan aurat dan berjudi.

14. Masjid dihias indah tetapi kosong, terpulau, berkunci dan banyak berlaku kecurian barang masjid yang berharga.

15. Ramai yang sembahyang tetapi munafik dan berpura-pura. Di dalam sembahyang berjanji akan mengikut suruhan Allah tetapi di luar sembahyang melanggar perintahNya,

16. Akan datang golongan manusia dari Barat menguasai mereka yang lemah (iman) dan ramai terpengaruh dengannya seperti mengikut cara mereka berpakaian, bergaul dan suka berpesta.

17. Al-Quran dicetak dengan indah tetapi hanya dijadikan perhiasan dan jarang dibaca serta diamalkan kehendaknya.

18. Amalan riba berleluasa hingga orang alim pun terjebak sama.

19. Darah manusia tidak berharga, sering berlaku pembunuhan, peperangan dan jenayah.

20. Penganut Islam tidak mahu mengamalkan suruhan agama dan tidak mahu membela serta menyebarkannya.

21. Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yang tidak beriman adalah senjata syaitan yang baik).

22. Ramai orang kaya pergi umrah dan haji dengan tujuan melancong, yang sederhana pergi untuk berniaga dan yang miskin bermaksud meminta sedekah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
{ 69 comments… add one }
  • L June 5, 2012, 12:17 pm

    Masyallah, semuanya berlaku atas kehendak Allah jua. Sepakat ulama mengatakan semua tanda2 kecil kiamat sudah berlaku, jadi persiapkanlah diri kita!

    • hovers June 8, 2012, 5:01 pm

      yang paling dekat adalah kematiaan.

  • Min June 5, 2012, 3:25 pm

    Ya Allah…

  • Muhammad Asari June 5, 2012, 3:45 pm

    Subhanallah,yaa Allah tunjukan kami jalan yg benar……..Amin

    • Azzam June 8, 2012, 10:41 am

      hanya Allah S.W.T berkuasa…Tiada Tuhan melainkan Allah..

  • terompah June 5, 2012, 4:23 pm

    tq. apa maksud no 21 ni?

    21. Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yang tidak beriman adalah senjata syaitan yang baik).

    • manusiabiasa October 31, 2012, 7:56 pm

      No 21 , bermaksud …wanita mampu menguasai kaum adam, mampu jadikan kaum adam turut sama seperti kaum wanita, memperdaya,merosakkan kaum adam…wallahualam.

  • sue June 5, 2012, 4:33 pm

    subhannallah …… menakutkan … kebayankkan tanda sudah terlihat

  • hasanah June 5, 2012, 5:22 pm

    teruk betul manusia zaman sekarang ni….buat benda yg mcm2 yg dilarang ALLAH

  • Kamarul June 5, 2012, 10:03 pm

    Mohon Share admin.. Syukran
    Kamarul recently posted..Jagalah 12 Aurat ini wahai kaum HawaMy Profile

  • azs June 6, 2012, 6:57 am

    Ada baiknye kalau di catatkan rujukan hadith..dr mana? Supaya yang tanda-tanda akhir zaman bukanya datang dari khayalan fantasia penulis…nak cakap perkara peringatan ni ada baiknya mempunyai sandaran.

    • azh June 8, 2012, 4:59 pm

      betul tu, saya juga setuju. sertakan sekali hadis yang dirujuk.

    • zack 7 October 16, 2012, 7:45 pm

      setuju3x…

      • Ment Izuwane December 16, 2013, 12:01 am

        Admin, Dalil pls…dakwah zaman skrg, semua kena disertakn bukti. Thanks in advance

  • Swarest June 6, 2012, 8:57 am

    Ya Allah,tunjukanlah hamba jalan yg lurus.. Aamiin

  • Adn June 14, 2012, 8:47 am

    lol. bahasa malay agak lucu. terimakasih atas sharenya. sangat berguna sekali

  • syahid June 16, 2012, 2:40 pm

    ya allah sometme we r in one of d stuation,,,hmm astaqfirullah

  • aa July 6, 2012, 9:15 pm

    sangat bagus..tp dimana sandarannya??

  • jimmy al ghazali indra July 17, 2012, 8:29 am

    ijin nyimak

  • R Edy Banato'os July 17, 2012, 8:36 am

    Masya Allah … cepatlah bertaubat …. sebelum terlambat ….

  • lalala July 17, 2012, 7:02 pm

    Macam ade tambah-tambah je ayat dia. pokok dah betul, tapi ade sikit penambahan.

  • netty July 31, 2012, 8:44 am

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151041252292052&set=a.10150127373897052.297699.211591442051&type=1&theater

    11. Anak-anak mengingkari dan menderhaka ibu bapa (ibu bapa menjadi kuli dan anak menjadi tuan).

  • salwa August 10, 2012, 4:57 pm

    takutkn hari kiamat

  • Merry September 2, 2012, 4:29 pm

    Ya allah,,,ssungguh’y ampuni akuuuuuuuuuu…….

  • Dedi suryadystra September 7, 2012, 1:17 am

    Semua kembali pada Allah .

  • Manusiaz September 29, 2012, 8:28 pm

    21 december 2012* hari kiamat ada hingga: sudahkah anda bersedia?

    22 december 2012* ada hari kiamat: anda boleh lari, GO AWAY.

    23 december 2012* akhir: sudah dunia dan bumi terbakar.

    mungkin saja.

    • GBk November 26, 2012, 4:27 am

      Hanya Allah SWT yang tahu kapan terjadinya kiamat..
      Nabi Muhamad saja yang menjadi kekasihnya saja tidak tau kapan terjadinya kiamat.,

  • Alifiandi Syahputra October 1, 2012, 2:09 pm

    Ya Allah! sangat menakutkan!

  • nadz October 15, 2012, 3:30 pm

    astaghfirullah…subhanallah….

  • nadz October 15, 2012, 3:31 pm

    Ya Allah kau lindungi kami..

  • Almiry Muhktar Ali October 16, 2012, 8:48 pm

    Pandai menimbang Sebab dan Akibat atau Dosa dan Pahala,
    Allah Berpirman : Maka tidaklah yang mereka tunggu-tunggu, melainkan hari kiamat (yaitu) yang datang kepada mereka dengan tiba-tiba, karena sesungguhnya telah datang tanda-tandanya. Maka apakah faedahnya bagi mereka kesadaran mereka itu apabila hari Kiamat sudah datang? (QS Muhammad: 18)

  • Ei Aziz October 16, 2012, 10:27 pm

    ya ALLAH…tlg peringtkn hambamu ini seandainyer aq sering kli lalai

  • vidy October 20, 2012, 3:45 pm

    astagfirulloh..moga di jauh kan dr kemaksiatan

  • Mutmainnah November 2, 2012, 1:24 pm

    Astaghfirullah ..

    ya Allah , jangan sertakan hamba termasuk kedalam orang” di dalam’y ..

  • william dunbar November 11, 2012, 12:38 pm

    yang bener saja

  • wan November 13, 2012, 5:02 pm

    jadi marilah semua saudara-saudara ku wahai orang-orang yang beriman.. sama-samalah kita bermuhasabah diri..dan bangkit dari kelalaian..Amin Ya Allah..

  • b November 25, 2012, 11:32 pm

    Takder pun apa apa rujukan kepada Hadith atau Koran dalam list ni pun..

    U main goreng ker tanda tanda nih? Sumer orang buta buta ikut jer

  • Abdul Kadir Jailani December 1, 2012, 11:29 am

    Alhamdulillah. Admin telah menginfokan 22 tanda-tanda kiamat dimana hampir semua tanda-tanda telah ada ditemui di keseharian kita. Sebagai informasi yang bernuansa agamis alangkah baiknya informasi itu di dasarkan kepada dalil naqli (Al Qur’an atau Al Hadist) yang banyak mencirikan tanda-tanda akhir zaman dan kesesuaiannya dengan realitas aktual di kehidupan sekarang. Wassalam ‘alaikum.

  • mizi December 3, 2012, 8:38 pm

    mohon share

  • A Nizami December 6, 2012, 4:38 am

    Terbukanya lapisan ozone, berbagai tsunami besar yang sudah terjadi, serta energi bintang2 yang satu saat akan habis merupakan bukti Kiamat akan terjadi meski kita tidak tahu kapan waktunya. Mudah2an kita tidak menemui hari itu..

    “Apabila langit terbelah,
    dan apabila bintang-bintang jatuh berserakan,
    dan apabila lautan menjadikan meluap” [Al Infithaar 1-3]

    Baca selengkapnya di: http://media-islam.or.id/2012/12/05/hari-kiamat/

  • chi chil December 10, 2012, 5:05 pm

    ALLAH MAHA BERKUASA

  • Aku December 12, 2012, 12:17 am

    Belum tentu,,,,,,,

  • aNa December 12, 2012, 3:02 am

    Ya ALLAH….ban2 la hamba yg beriman ini…

  • ardyn ikhwan December 12, 2012, 2:13 pm

    sungguh itu rahasia ALLAH SWT

  • paksi December 13, 2012, 4:18 pm

    allah hapus kan dosa dosa saya dan semuah dosa orang yg bersalah amin…???

  • kamal December 14, 2012, 10:37 am

    Assalamualaikum….
    MasyaAllah… semua ini sudah belaku dan sedang berlaku… org yg beriman ditindas sewenang-wenangnya… tapi kepada semua umat Islam yg menindas umatnya sendiri ingat anda lebih teruk dr yahudi jahanam itu…. Dan kepada umat yg beriman mari kita bangun bersama2 berjuang demi Islam….. jgn berjuang bersifatkan bangsa… bangsa tidak ada makna yg penuh bermakna adalah agama yg kita sanjungi….. ALLAH HUAKBAR!!!!!

  • Rafidah December 14, 2012, 3:59 pm

    Masya allah
    Begitu seramnya qiamat itu…..

  • aryo December 20, 2012, 7:10 pm

    menakutkan!

  • nor rita December 20, 2012, 9:16 pm

    jangan manusia melebihi dari kuasa tuhan

  • Faris December 21, 2012, 8:35 am

    Amin…sesungguh nye Allah itu maha adil….

  • ari December 21, 2012, 5:17 pm

    semoga aja ngak terjadi kabu;lkan lah ya allah….amin

  • abbie December 21, 2012, 8:23 pm

    astagfiirulah al’adzim
    yha allah ampuni hmba mu yg slama nhe tlah bnyak mlakukan dosa kpd mu yha allah .
    ssungguh’a hnya kau yg tau pda diri qu slama kau mnghidupkan ku ke dunia mu ..

  • azeef January 1, 2013, 8:04 pm

    ya ALLAH bukakan la pintu hati umat islam,tunjukkan la mereka ke jalan yang benar,tempatkan la orang2 yang beriman di syurga.AMIN.

  • sadri January 11, 2013, 12:01 am

    sudahkah kita memenuhi segala apa yang di amanah kan kepada kita

  • wawan January 16, 2013, 10:50 am

    subhanalloh banyak yg telah bermunculan dari tanda” akhir zaman,semoga allah menunjuki kita kepada jalan yg di ridoi nya,,amiiin

  • afif March 12, 2013, 1:43 pm

    perbanyaklah istihgfar biar kita selamat dunia akhirat

  • Ain Jannah April 17, 2013, 1:24 pm

    Ya Allah,,tunjukkanlah kami jalanMu yg benar..Janganlah Kau palingkan kami dari jalanMu Ya Allah.. :'(

  • asu December 8, 2013, 7:46 pm

    ngentu yuk

  • ijam December 9, 2013, 4:17 pm

    Salam..mohon ketahui sumber ini dr siapa?

  • uke January 17, 2014, 2:09 pm

    kita hanya bisa memepersiapkan diri

  • mahammad February 14, 2014, 9:05 pm

    ampunilah dosa dosa kami ya Allah

  • afiqah June 2, 2014, 3:41 pm

    ya allah ampunila dosa ku ini

  • wawa June 2, 2014, 3:44 pm

    ya allah ampunilah dosa dosa ku ini yg tlah aqu bt didunia ini

  • kino rief September 15, 2015, 11:30 am

    satu perkongsian ilmu yang baik.semoga saya doakan tuan admin dan pembaca yang lain dimurahkan rezeki

  • Rahimah Binti Abdullah October 5, 2015, 10:22 am

    As Salam boleh fwd Kat saya..Semua yg diatas

  • fatma October 21, 2015, 10:40 pm

    Astaghfirullah . Kiamat yang tau hanyalah tuhan kita yaitu Allah SWT jadi kita hanya menunggu dan mempersiapkan amal atau bekal yg harus dibawa ke akhirat yaitu puasa zakat solat atau beribadah yg wajib dilaksanakan agar kelak masuk syurga

  • leman October 25, 2015, 7:43 pm

    Sebab yg pertama solat diabaikan telah laman berlaku di Tanah Melayu lebih lebih lagi ketika Tanah Melayu dln jajahan British ; .40 tahun dahulu hampir kesemua yg dibicarakan telah pun berlaku sehinggalah ke hari ini.Nanti 50 tahun lagi perkataan “hampir ” masih digunakan .Buku buku ugama yg lama hanya menggunakan tandan tanda hari kiamat tanpa menggunakan perkataan “hampir” kerana pada waktu buku berkenaan diterbitkan, perkara sedemikian dah lama berlaku…

  • Fikry Ainul Yaqin December 6, 2015, 8:56 pm

    subhanallah semua itu tlah nampak dihadapanku, semoga Allah swt senantiasa menguatkan iman kita semua, amin

Leave a Comment

CommentLuv badge

Next post:

Previous post: