22 Tanda Hari Kiamat Semakin Hampir

by admin on June 5, 2012

1. Sembahyang diabaikan (diringan-ringankan).

2. Keinginan nafsu syahwat digalakkan dan berleluasa disebarkan melalui iklan, buku, gambar, risalah atau filem.

3. Penjenayah menjadi pemimpin dan kebanyakannya jahil mengenai agama dan banyak memberi fatwa yang menyesatkan pengikutnya.

4. Perkara benar menjadi salah dan salah menjadi benar. Sukar untuk membezakan perkara halal dan haram kerana yang haram dianggap halal serta sebaliknya.

5. Berbohong menjadi satu keperluan dalam hidup dan menganggap jika tidak berbohong sukar untuk hidup senang.

6. Membayar zakat (harta, perniagaan dan pendapatan) dianggap beban.

7. Orang yang hidup mengikut kehendak agama ditindas dan hati mereka sentiasa merintih kerana maksiat berleluasa tetapi mereka tidak mampu mencegahnya.

8. Turun hujan di luar musimnya dan hujan tidak memberi keuntungan kepada makhluk di muka bumi.

9. Fenomena lelaki berkahwin dengan lelaki (homoseksual) dan perempuan berkeinginan kepada perempuan (lesbian) semakin menjadi-jadi.

10. Perempuan menguasai lelaki dengan memakai ubat guna-guna, sihir dan amalan syaitan lain.

11. Anak-anak mengingkari dan menderhaka ibu bapa (ibu bapa menjadi kuli dan anak menjadi tuan).

12. Kawan baik dilayan dengan kasar, manakala musuh diberi layanan baik. Kawan disangka lawan dan musuh dianggap sahabat serta memusuhi orang yang mengajak berbuat kebaikan.

13. Dosa dipandang ringan malah bangga melakukannya seperti zina, minum arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang, mendedahkan aurat dan berjudi.

14. Masjid dihias indah tetapi kosong, terpulau, berkunci dan banyak berlaku kecurian barang masjid yang berharga.

15. Ramai yang sembahyang tetapi munafik dan berpura-pura. Di dalam sembahyang berjanji akan mengikut suruhan Allah tetapi di luar sembahyang melanggar perintahNya,

16. Akan datang golongan manusia dari Barat menguasai mereka yang lemah (iman) dan ramai terpengaruh dengannya seperti mengikut cara mereka berpakaian, bergaul dan suka berpesta.

17. Al-Quran dicetak dengan indah tetapi hanya dijadikan perhiasan dan jarang dibaca serta diamalkan kehendaknya.

18. Amalan riba berleluasa hingga orang alim pun terjebak sama.

19. Darah manusia tidak berharga, sering berlaku pembunuhan, peperangan dan jenayah.

20. Penganut Islam tidak mahu mengamalkan suruhan agama dan tidak mahu membela serta menyebarkannya.

21. Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yang tidak beriman adalah senjata syaitan yang baik).

22. Ramai orang kaya pergi umrah dan haji dengan tujuan melancong, yang sederhana pergi untuk berniaga dan yang miskin bermaksud meminta sedekah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

{ 63 comments… read them below or add one }

L June 5, 2012 at 12:17 pm

Masyallah, semuanya berlaku atas kehendak Allah jua. Sepakat ulama mengatakan semua tanda2 kecil kiamat sudah berlaku, jadi persiapkanlah diri kita!

Reply

hovers June 8, 2012 at 5:01 pm

yang paling dekat adalah kematiaan.

Reply

Min June 5, 2012 at 3:25 pm

Ya Allah…

Reply

Muhammad Asari June 5, 2012 at 3:45 pm

Subhanallah,yaa Allah tunjukan kami jalan yg benar……..Amin

Reply

Azzam June 8, 2012 at 10:41 am

hanya Allah S.W.T berkuasa…Tiada Tuhan melainkan Allah..

Reply

terompah June 5, 2012 at 4:23 pm

tq. apa maksud no 21 ni?

21. Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yang tidak beriman adalah senjata syaitan yang baik).

Reply

manusiabiasa October 31, 2012 at 7:56 pm

No 21 , bermaksud …wanita mampu menguasai kaum adam, mampu jadikan kaum adam turut sama seperti kaum wanita, memperdaya,merosakkan kaum adam…wallahualam.

Reply

sue June 5, 2012 at 4:33 pm

subhannallah …… menakutkan … kebayankkan tanda sudah terlihat

Reply

hasanah June 5, 2012 at 5:22 pm

teruk betul manusia zaman sekarang ni….buat benda yg mcm2 yg dilarang ALLAH

Reply

Kamarul June 5, 2012 at 10:03 pm

Mohon Share admin.. Syukran
Kamarul recently posted..Jagalah 12 Aurat ini wahai kaum HawaMy Profile

Reply

azs June 6, 2012 at 6:57 am

Ada baiknye kalau di catatkan rujukan hadith..dr mana? Supaya yang tanda-tanda akhir zaman bukanya datang dari khayalan fantasia penulis…nak cakap perkara peringatan ni ada baiknya mempunyai sandaran.

Reply

azh June 8, 2012 at 4:59 pm

betul tu, saya juga setuju. sertakan sekali hadis yang dirujuk.

Reply

zack 7 October 16, 2012 at 7:45 pm

setuju3x…

Reply

Ment Izuwane December 16, 2013 at 12:01 am

Admin, Dalil pls…dakwah zaman skrg, semua kena disertakn bukti. Thanks in advance

Reply

Swarest June 6, 2012 at 8:57 am

Ya Allah,tunjukanlah hamba jalan yg lurus.. Aamiin

Reply

Adn June 14, 2012 at 8:47 am

lol. bahasa malay agak lucu. terimakasih atas sharenya. sangat berguna sekali

Reply

syahid June 16, 2012 at 2:40 pm

ya allah sometme we r in one of d stuation,,,hmm astaqfirullah

Reply

aa July 6, 2012 at 9:15 pm

sangat bagus..tp dimana sandarannya??

Reply

jimmy al ghazali indra July 17, 2012 at 8:29 am

ijin nyimak

Reply

R Edy Banato'os July 17, 2012 at 8:36 am

Masya Allah … cepatlah bertaubat …. sebelum terlambat ….

Reply

lalala July 17, 2012 at 7:02 pm

Macam ade tambah-tambah je ayat dia. pokok dah betul, tapi ade sikit penambahan.

Reply

netty July 31, 2012 at 8:44 am

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151041252292052&set=a.10150127373897052.297699.211591442051&type=1&theater

11. Anak-anak mengingkari dan menderhaka ibu bapa (ibu bapa menjadi kuli dan anak menjadi tuan).

Reply

salwa August 10, 2012 at 4:57 pm

takutkn hari kiamat

Reply

Merry September 2, 2012 at 4:29 pm

Ya allah,,,ssungguh’y ampuni akuuuuuuuuuu…….

Reply

Dedi suryadystra September 7, 2012 at 1:17 am

Semua kembali pada Allah .

Reply

Manusiaz September 29, 2012 at 8:28 pm

21 december 2012* hari kiamat ada hingga: sudahkah anda bersedia?

22 december 2012* ada hari kiamat: anda boleh lari, GO AWAY.

23 december 2012* akhir: sudah dunia dan bumi terbakar.

mungkin saja.

Reply

GBk November 26, 2012 at 4:27 am

Hanya Allah SWT yang tahu kapan terjadinya kiamat..
Nabi Muhamad saja yang menjadi kekasihnya saja tidak tau kapan terjadinya kiamat.,

Reply

Alifiandi Syahputra October 1, 2012 at 2:09 pm

Ya Allah! sangat menakutkan!

Reply

nadz October 15, 2012 at 3:30 pm

astaghfirullah…subhanallah….

Reply

nadz October 15, 2012 at 3:31 pm

Ya Allah kau lindungi kami..

Reply

Almiry Muhktar Ali October 16, 2012 at 8:48 pm

Pandai menimbang Sebab dan Akibat atau Dosa dan Pahala,
Allah Berpirman : Maka tidaklah yang mereka tunggu-tunggu, melainkan hari kiamat (yaitu) yang datang kepada mereka dengan tiba-tiba, karena sesungguhnya telah datang tanda-tandanya. Maka apakah faedahnya bagi mereka kesadaran mereka itu apabila hari Kiamat sudah datang? (QS Muhammad: 18)

Reply

Ei Aziz October 16, 2012 at 10:27 pm

ya ALLAH…tlg peringtkn hambamu ini seandainyer aq sering kli lalai

Reply

vidy October 20, 2012 at 3:45 pm

astagfirulloh..moga di jauh kan dr kemaksiatan

Reply

Mutmainnah November 2, 2012 at 1:24 pm

Astaghfirullah ..

ya Allah , jangan sertakan hamba termasuk kedalam orang” di dalam’y ..

Reply

william dunbar November 11, 2012 at 12:38 pm

yang bener saja

Reply

wan November 13, 2012 at 5:02 pm

jadi marilah semua saudara-saudara ku wahai orang-orang yang beriman.. sama-samalah kita bermuhasabah diri..dan bangkit dari kelalaian..Amin Ya Allah..

Reply

b November 25, 2012 at 11:32 pm

Takder pun apa apa rujukan kepada Hadith atau Koran dalam list ni pun..

U main goreng ker tanda tanda nih? Sumer orang buta buta ikut jer

Reply

Abdul Kadir Jailani December 1, 2012 at 11:29 am

Alhamdulillah. Admin telah menginfokan 22 tanda-tanda kiamat dimana hampir semua tanda-tanda telah ada ditemui di keseharian kita. Sebagai informasi yang bernuansa agamis alangkah baiknya informasi itu di dasarkan kepada dalil naqli (Al Qur’an atau Al Hadist) yang banyak mencirikan tanda-tanda akhir zaman dan kesesuaiannya dengan realitas aktual di kehidupan sekarang. Wassalam ‘alaikum.

Reply

mizi December 3, 2012 at 8:38 pm

mohon share

Reply

A Nizami December 6, 2012 at 4:38 am

Terbukanya lapisan ozone, berbagai tsunami besar yang sudah terjadi, serta energi bintang2 yang satu saat akan habis merupakan bukti Kiamat akan terjadi meski kita tidak tahu kapan waktunya. Mudah2an kita tidak menemui hari itu..

“Apabila langit terbelah,
dan apabila bintang-bintang jatuh berserakan,
dan apabila lautan menjadikan meluap” [Al Infithaar 1-3]

Baca selengkapnya di: http://media-islam.or.id/2012/12/05/hari-kiamat/

Reply

chi chil December 10, 2012 at 5:05 pm

ALLAH MAHA BERKUASA

Reply

Aku December 12, 2012 at 12:17 am

Belum tentu,,,,,,,

Reply

aNa December 12, 2012 at 3:02 am

Ya ALLAH….ban2 la hamba yg beriman ini…

Reply

ardyn ikhwan December 12, 2012 at 2:13 pm

sungguh itu rahasia ALLAH SWT

Reply

paksi December 13, 2012 at 4:18 pm

allah hapus kan dosa dosa saya dan semuah dosa orang yg bersalah amin…???

Reply

kamal December 14, 2012 at 10:37 am

Assalamualaikum….
MasyaAllah… semua ini sudah belaku dan sedang berlaku… org yg beriman ditindas sewenang-wenangnya… tapi kepada semua umat Islam yg menindas umatnya sendiri ingat anda lebih teruk dr yahudi jahanam itu…. Dan kepada umat yg beriman mari kita bangun bersama2 berjuang demi Islam….. jgn berjuang bersifatkan bangsa… bangsa tidak ada makna yg penuh bermakna adalah agama yg kita sanjungi….. ALLAH HUAKBAR!!!!!

Reply

Rafidah December 14, 2012 at 3:59 pm

Masya allah
Begitu seramnya qiamat itu…..

Reply

aryo December 20, 2012 at 7:10 pm

menakutkan!

Reply

nor rita December 20, 2012 at 9:16 pm

jangan manusia melebihi dari kuasa tuhan

Reply

Faris December 21, 2012 at 8:35 am

Amin…sesungguh nye Allah itu maha adil….

Reply

ari December 21, 2012 at 5:17 pm

semoga aja ngak terjadi kabu;lkan lah ya allah….amin

Reply

abbie December 21, 2012 at 8:23 pm

astagfiirulah al’adzim
yha allah ampuni hmba mu yg slama nhe tlah bnyak mlakukan dosa kpd mu yha allah .
ssungguh’a hnya kau yg tau pda diri qu slama kau mnghidupkan ku ke dunia mu ..

Reply

azeef January 1, 2013 at 8:04 pm

ya ALLAH bukakan la pintu hati umat islam,tunjukkan la mereka ke jalan yang benar,tempatkan la orang2 yang beriman di syurga.AMIN.

Reply

sadri January 11, 2013 at 12:01 am

sudahkah kita memenuhi segala apa yang di amanah kan kepada kita

Reply

wawan January 16, 2013 at 10:50 am

subhanalloh banyak yg telah bermunculan dari tanda” akhir zaman,semoga allah menunjuki kita kepada jalan yg di ridoi nya,,amiiin

Reply

afif March 12, 2013 at 1:43 pm

perbanyaklah istihgfar biar kita selamat dunia akhirat

Reply

Ain Jannah April 17, 2013 at 1:24 pm

Ya Allah,,tunjukkanlah kami jalanMu yg benar..Janganlah Kau palingkan kami dari jalanMu Ya Allah.. :’(

Reply

asu December 8, 2013 at 7:46 pm

ngentu yuk

Reply

ijam December 9, 2013 at 4:17 pm

Salam..mohon ketahui sumber ini dr siapa?

Reply

uke January 17, 2014 at 2:09 pm

kita hanya bisa memepersiapkan diri

Reply

mahammad February 14, 2014 at 9:05 pm

ampunilah dosa dosa kami ya Allah

Reply

afiqah June 2, 2014 at 3:41 pm

ya allah ampunila dosa ku ini

Reply

wawa June 2, 2014 at 3:44 pm

ya allah ampunilah dosa dosa ku ini yg tlah aqu bt didunia ini

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: