≡ Menu

10 Perkara yang Yahudi Seboleh-bolehnya Tidak Mahu Dunia Tahu

Print Friendly

Tahukah korang sebenarnya banyak benda yang yahudi laknat ni sembunyikan pada pengetahuan umum. Jom MK nak dedahkan 10 daripadanya!

1) Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.

2) Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.

3) Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.

4) McDonald di israel telah membuat pengubahsuaian contohnya dari segi minuman. Mereka menggantikan kopi berkafein kepada teh yang mengandungi polyphenols, iaitu unsur kimia yang berfungsi sebagai antioksidan berkekuatan besar untuk membuang sel rosak dan mencegah kanser. Kita disini masih lagi menggunakan KAFEIN BERBAHAYA!

5) Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.

6) Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

7) Majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?

8 ) Di Palestin, penduduk kristian Palestin dan Palestin Muslim bersatu melawan penjajah yahudi

9) Pelajar-pelajar di sekolah dilatih dengan taktik ketenteraan dalam bersukan seperti menembak dan mamanah bagi melatih otak memfokus sesuatu perkara dan mempersiapkan diri jika perkhidmatan diperlukan dimasa akan datang.

10) Hosni Mubarak merupakan tulang belakang Israel dan Amerika selama 30 tahun!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
{ 84 comments… add one }
  • suami gagah January 29, 2012, 12:56 am

    lol. macam ni rupanya orang kuat agama? memburukkan kaum lain… lol. biarla jerlah diorang, setiap yang salah akan dihukum, aku heran la dengan kamu semua ni asyik2 yahudi inilah yahudi itulah, masalah negara sendiri tak settle.

    ada satu agama yang mengajar umatnya untuk menerima sesiapa sahaja, termasuk musuh mereka dan menyayangi mereka seperti jiran mereka, dan selalu memaafkan musuh mereka, agama apa tu ea…

    • yang memerhati February 2, 2012, 10:34 am

      kalau bodoh dungu jgn komen laa weh

    • TheLuPikir February 12, 2012, 7:09 pm

      Amende ko ni? Ko tu yg xde agama lgsg, ke xckup agame. Bangsa yahudi tu mmg plg teruk dlm dunia penuh dgn tipu helah halus yg da bjaya sesatkn org islam (tmasuk ko). Simply to say, Allah sndiri ada bkata dlm Al-Quran, lebih kurang mcm ni, tak akan ada tempat/tanah utk org yahudi di muka bumi ni.. Betulkn ak klu ak slh, wallahualam

    • at SUAMI GAGAH February 29, 2012, 5:00 pm

      Ini bukan memburukkan kaum lain lah bahlul. This is only a shared information. you better just shut your mouth on this. israel has been killing innocent people for decades. Who are you to comment on this? You must be a yahudi to be making such comment.

    • syarmi March 4, 2012, 11:39 am

      Allah dalam Quran pun melaknat bangsa yahudi, bangsa yahudi akan menjadi tentera elit dajal apabila kiamat telah hampir, segala kejahatan kaum yahudi perlu dihebahkan, berhati2 dgn pandangan dan niat kita, ini boleh memesongkan akidah orang2 muslim, ingatlah apa yg terkandung dlm Quran adalah MUKTAMAT DAN TIDAK BOLEH DIPERSOALKAN

      • wak jawa ngcret.. February 2, 2013, 9:27 am

        al quran adalah segala2nya,,
        apa yg terkandung didalamnya adalah benar belaka,
        allah menurunkannya sebagai pedoman kita ummat muhammad saw,,
        kelaknatan yahudi adalah salah satunya,
        so baca larh dea bukan setakat tahu sekadar nama…
        SYARAMI…..u r righttt…

    • MANZ March 22, 2012, 11:24 pm

      yo! bro lu jgn igt lu dok kat m’sia ni lu bleh kata cm2 prihatin la sket ya mang judais’m dan zion berbeza tp intipati dan agenda mereka tetap sama iaitu menghancurkan islam jd jgn jadi ‘buta perut’ kata org utara.

    • islam my heart April 2, 2012, 1:35 pm

      bkn tujuan mereka nk burukkn kaum lain…knp mesti fikir mcm tu padahal utk mengajar umat islam supaya berfikir….knp mesti nk bela yahudi walhal mereka adalah musuh islam….dh terlalu byk dh mereka dh buat kt umat islam x kn kita nk diamkn diri je ingat SETIAP UMAT ISLAM ADALAH SAUDARA….tujuan mereka bt artikel ini utk menyedarkn umat ISLAM yg masih X SEDAR DIRI lagi………renungkanlah

    • IsteriSuamiGagah April 12, 2012, 10:31 am

      SuamiGagah,
      I rasa SuamiGagah ni bukanlan Islam. Sbb kalau dia Islam, dia sendiri tahu yang bangsa Yahudi ni adalah bangsa yang dilaknat Allah. Walaupun Allah melaknat sesuatu bangsa, tapi Allah juga berkata, manusia ni semua sama, kecuali yang bertakwa kepadaNya.

      Kenapa SuamiGagah pandang dari sudut yang kritis..kenapa tak pandang dari sudut yang lain. Pertama kali saya baca artikel ni, saya terus cakap..bijaknya Yahudi, ruginya umat Islam…so, things that I embedded in my mind now, is to follow what they did, in some of the point, contoh pasal makanan, cara membersarkan anak2…

      And, saya pun dulu kerja kat US…kawan2 pun ada Yahudi…and because dulu saya tidak bertudung, dgn nama yang tiada unsur Islam pun, mereka ingat saya Nasrani…dan mereka pun bercerita benda yang sama, tentang pemakanan, cara membesarkan anak2….Alhamdiulilah..saya diberikan kesedaran untuk berubah dan bertukar nama kepada nama yang lebih Islamic (walaupun nama tu kata orang tak penting, saya nak orang kenal saya dgn nama dan imej Muslim).

      Kita tak payah nak tunding jari nak cakap itu ini, as Jews has been known for their policies and the way the live…so kita yang tahu pasal maklumat mcam ni boleh laa amik iktibar…ada faham????

      Musuh, memg boleh dimaafkan. Tetapi kalau kita diperangi, takkan nak berdiam diri jer…senang cerita…SuamiGagah suka ker kalau org tunding lubang hidung saudara…?? Ah..kalau suka..tukar aje nama SuamiGagah tu kepada SuamiGaga..dayus namanya….berdosa kerana zalim dgn diri sendiri.

    • aretierra May 14, 2012, 11:43 pm

      juz ingatan..

    • anoynemus May 15, 2012, 12:01 am

      saya rasa saya tahu agama apa yang saudara mksd kan tu….. Saya pernah nampak dan mendengar ttg agama tersebut juga…….. …..

    • prihatin May 16, 2012, 3:08 pm

      masalah dlm negara ni ada kaitan dgn yahudi tu..ini bukan soal memburukan bangsa lain tapi memberi kita kesedaran tentang niat jahat mereka tu…kita umat Islam memang disuruh berbaik-baik dan maaf memaafkan,tetapi dalam masa yg sama kita perlu berhati-hati terutamanya yahudi tu..bangsa mereka tu sejak dari dulu dah berikrar akan memusuhi Islam sampai bila2.mereka akan berusaha dlm apa cara sekalipun memusnahkannya dan mereka akan pastikan Islam pupus kalau ada pun hanya sekadar pada nama sahaja. berapa ramai org Islam sekarang nama saja melambangkan Islam tetapi amalan melambangkan Islam tidak ada ,dari segi amalan …tinggal sembahyang,puasa ,zakat ..dah jadi biasa pergi melaksanakan ibadah haji …majoriti orng muda payah …lebih malang mengucap dua kalimahsyahadah pun x tau,nak pergi majlis ilmu terutama ilmu agama…baik mereka pergi konsert yg di sajikan yahudi tu…itu salah satu masalah yg timbul dalam negara ni berkaitan dgn yahudi …terlalu banyak muslihat yahudi yg masuk ke dlm negara ini untuk melalikan umat islam negara ini….kamu kena ingat Malaysia adalah salah satu target mereka …seperti mana yg mereka lakukan pada sesetengah negara Islam yang dah dihancurkan dgn mencetuskan perselisihan dan perang saudara….sepertimana yg cuba mereka cetuskan dalam perhimpunan bersih tempohari yg dijalan oleh barua mereka di sini…..sebagai umat Islam kita wajib mempertahankan agama ,bangsa dan negara .Adakah kamu lupa ttg tanggungjawab itu?

    • mujahidah June 27, 2012, 4:28 pm

      Sokong….mungkin,,suami gagah ada pendapatnya yang tersendiri……kalau nasihat pun gunalah cara berhikmah..kita tak sedar cara kita menegur tu,,ada tak unsur yahudi?..boleh memecahbelahkan antara kita…cuba kalau kita jadi suami gagah..mungkin…ada yg boleh terima teguran terus..tp ada yg perlukan masa…doakan kita semua jauh daripada ancaman yahudi.daripada berperang mulut baek kita lakukan sesuatu yang dapat membantu agama..semoga kita semua ditetapkan iman.dijauhkan daripada kezaliman..bgunlah kita bersama2,,ambe sangat jahil..kita sama2 menimba ilmu….berkatalah dengan ilmu dan amal

      ~ baca-baca.kongsi-kongsi.tenung-tenung.renung-renung.kunyah-kunyah.telan-telan.hadam-hadam.faham-faham.amal-amal. ~

    • Freemason July 17, 2012, 3:56 pm

      Ko ni yahudi er bro.?

    • Ali July 31, 2012, 5:18 pm

      5) Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.

      Ini adalah juga amalan Rasulullah saw…makan 3 jenis buah dulu sebelum makan makanan utama..

    • Ali July 31, 2012, 5:23 pm

      sebenarnya lebih sesuai jika gunakan perkataan Zionis, bukan perkataan Yahudi. Sebab yg jahat adalah mereka yg berfaham Zionis… majoritinya di Israel. Kebanyakan rasul2 dan nabi2 adalah dari bangsa Yahudi jugak..seperti Nabi Allah Musa, Nabi Allah Isa, Nabi Allah Ishak…dan sungguh ramai lagi.

      Ada jugak kumpulan Yahudi yang anti Zionis, seperti yg boleh didapati di sini:

      http://www.jewsnotzionists.org/

    • nina September 22, 2012, 3:01 pm

      suami gagah,
      ni bukan soal memburukan agama lain…
      nabi Muhammad sendiri pun da ingat kan kite yang org “YAHUDI ni mmg SETERU orang islam sampai kiamat”………………
      sebelum komen pikir la dulu, kan da jadi BAHAN………..

    • Abdullah Fairuz September 22, 2012, 3:39 pm

      ahahah. bodohnya kau, suami gagah. engkaulah sebodoh-bodoh umat manusia. (statement aku ni, baru boleh kau condemn sesuka hati kau. mungkin kau nak cakap “bodoh betul mencaci sesama islam”. itu pon kalau kau islam yang sejati!!)

    • ISLAM GAGAH February 2, 2013, 11:21 am

      nama suami gagah mesti keje main je ko ek….nafsu sex 24 jam…
      ingat mati esok bukan ko boleh mandi sendiri/golek dlm kain kapan sendiri/masuk lubang kubur sendiri/tanam sendiri…..

    • manusia February 3, 2013, 8:36 am

      Kau pon lagi satu. Memburukkan saudara SEAGAMA tolong sedar diri
      . Dah tentu israel sebuah kaum yg jahat.
      Mmg apa yg diterbitkan betul pe.
      Apa yg nak digaduhkan lagi.
      Tlg la… Sedar diri sikit

    • Muslim July 2, 2013, 1:21 pm

      kpda suami gagah…memang la islam suruh memaafkan musuh mereka….
      Tetapi memerangi mereka jika mereka memerangi kita…
      Kan ada 2 jenis kafir…..
      Mahu lihat islam d pijak2??
      JIHAD tu….Allah suka…

    • Hamba Allah November 2, 2015, 10:45 pm

      Yahudi brader oi.. Sedangkan darah dia halal untuk kita jamah… ( boleh bunuh ).. Inikan pula nak kutuk caci mereka.. Cer g kelas agama atau kuliah.. Bru komen

    • penentang zionis laknattullah November 29, 2015, 3:07 pm

      berhati2 semasa memberi komen..kerna mngkn kita xsedar apa yg kita komen tu membawa kesesatan(syirik) pd Allah.. so gunakan lah otak yg Allah beri sblm berkata2…astaghfirullahhalazim….

    • zuhairi January 28, 2016, 12:30 am

      Ooo dia kristian la suami gagah..dri dia cter..mmg kristian yg trima2 jiran apa sume

  • Nurhanina February 4, 2012, 4:11 am

    Artikel ini bukan tujuan memburukkan kaum lain…sedarlah bahawa menceritakan keburukan sesuatu kaum yang boleh memudaratkan umat manusia lain adalah dibolehkan dan dihalalkan…supaya kita lebih berhati2 apabila berdepan dengan mereka. Nak buat baik dengan orang yahudi tak salah tapi berhati- hati…takut kita terikut2 dengan cara kebanyakan mereka yang salah dan jahat tu…dan juga jangan sampai jadikan mereka best friend sebab tau je lah kan, bila dah rapat ni susah nak tolak apa yang mereka cakap..ye dak. Bukan semua yahudi jahat juga…ada ramai yang baik. Begitu juga dengan kawan2 kristian. Mudah mudahan akidah kita terpelihara semasa berhubungan dan berkawan dengan kaum2 ni…lagi bagus kalau kita boleh tarik diorang masuk Islam…kawan lah ramai2 ..x salah. Lagi bagus ada lah kalau kita tunjuk akhlak Islam yang hebat!

    • nak adil March 27, 2012, 2:44 pm

      betul cakap zalzzz. saya sokong seratus peratus bukan mcm suami gagah tu..lain kali kalau tak tau apa salahnya ambil tahu…Dengan Yahudi kita memang patut berhati hati ..byak perkara perkara yg memesongkan sedang dijalankan untuk menghancurkan kaum muslimin di seluruh dunia..tak dapat cara kasar cara halus. Oleh itu sila ambil tahu dan berhati hati…

  • zalzzz February 29, 2012, 5:56 pm

    saya setuju. Mereka yang dukung israel,,,,buta mata hatinya…dan memang tidak mau peduli dengan itu semua. Saya mau berdoa agar israel menyelesaikan invasi nya tapi tak guna,,karena hati mereka sudah keras macam batu

  • abang March 4, 2012, 10:15 am

    salam..
    utk suami gagah..kamon la brader…ko nk sokong yahudi ke..xde sifat anti yahudi ke..
    ko agama apa sebenarnya ni..dh tentu yahudi tu bangsa laknat..baik mcmana pon dorg tetap yahudi bro..sini cerita psl yahudi@zionis..xde babit hal dlm negara..
    ko tau tak dh tertulis akn trjadi nnti muslim akan bunuh semua yahudi smpai pokok & batu pun
    bgtau kt mna yahudi ni menyorok..ko jgn nk enjoy sgtla dgn kesenangan dlm malaysia ni..ko xtau
    yahudi dh menyusup nk punah ranahkan bngsa&agama islam..
    lain la kalau kau bukan ISLAM..

    • anoynemus May 15, 2012, 12:10 am

      world peace bro….. Dunia akn aman bila semua bersatu bukan berperang

  • nur March 5, 2012, 4:56 pm

    suami gagah…awak xbaca alQuran ke atau baca tp xpaham2…
    awak nk isu negara pergi berita harian ke,tv3 ke…baru btul
    yang awak pun mnyibuk nak masuk cni baca kisah yahudi,lepas tu awak nk komplen knp..bukan ke awak sndiri yg tekan click,pastu baca…
    kesian la awak ni..xmau la sy ckp lebih2..sbb saya ni ISLAM..
    yahudi tu musuh utama islam..ada dsebut dlm alQuran…suami gagah pandai IT kan
    so boleh search sendiri la kan….ke nk kami tolong search kan jugak?
    sebelum bcakap,pk dahulu….

    • Zuhair June 14, 2012, 1:36 pm

      Allah sendiri melaknat kaum Yahudi @ Bani Israel dalam al-Quran. Mereka membunuh Nabi yang diutuskan, cuma disebabkan Nabi2 tu menegur kezaliman yang mereka lakukan..
      Sejarah dunia moden pun menyatakan, Yahudi sekarang memang teruk; merampas tanah Palestin dan mencabuli perjanjian dan gencatan senjata serta membunuh orang awam yang tidak bersalah..
      Dan Islam agama yang benar. Yahudi selamanya akan memusuhi Islam kerana mereka dengki dengan kelahiran Nabi terakhir, Muhammad dari orang Arab. Kebencian tu hingga hari kiamat..
      Agama Islam mengajar umatnya memaafkan musuh peribadi, bukan musuh agama atau musuh Allah. Apabila mereka melakukan suatu tindakan yang menunjukkan mereka memusuhi Allah, Rasul-Nya dan Islam (mencaci, mengutuk, mengeji), mereka wajib dibunuh..
      Jika orang bukan Islam berbaik-baik dan menghormati Islam, mereka dibiarkan hidup..

  • Nasron March 8, 2012, 10:11 am

    Bukan kita mahu memburukkan Israel, mmg Islam mengajar kita untuk terima semua kaum..tetapi dah dinyatakan di dalam hadis, bahawa semua nabi-nabi dan rasul-rasul sebelum Rasulullah SAW berasal dari Bani Israel (yahudi) tetapi mereka tetap engkar, malah sanggup membunuh utusan Allah…oleh sebab itu..Allah SWT mendatangkan hikmah dengan mengutuskan Penghulu segala nabi-nabi dan rasul-rasul daripada golongan Arab untuk menutup terus salasilah para anbiya…menjadi pengakhir nabi dan pelengkap agama..Bani Israel terkenal dengan kebongkakkan mereka jadi mereka tak dapat menerima islam kerana Rasulullah bukan dari Bani Israel..mereka ingin melihat Allah sewaktu Nabi Musa..Allah memperlihatkan Zatnya sahaja dan Bukit Thursina dan hancur tapi tetap engkar..sehingga setiap tanah di muka bumi diharamkan untuk Bani Israel..sebab itu golongan ortodok (alim ulama) Yahudi tidak mahu pindah Israel..kerana mereka tahu setiap tanah haram atas nama mereka..tetapi mereka enggan berputus asa dengan rahmat Allah..jadi mereka protes dan berharap mendapat keampunan Allah..walaupun Islam agama yang dirasmikan untuk manusia..tetapi ahli kitab sebenar juga mampu beroleh ganjaran syurga..sbb itu umat islam boleh berkahwin dengan orang islam ataupun ahli kita (zabur -daud – yahudi, injil -isa -kristian, taurat -musa -mesir) tetapi ulama sunnah wal jamaah hanya membenarkan islam berkahwin sesama islam sahaja ..kerana isi-isi kitab ahli-ahli kitad dah diubahsuai daripada yang asal.sedanglan Al-Quran dipelihara sendiri oleh Allah SWT.

  • mumby March 18, 2012, 10:17 pm

    Bukan semua yahudi yg ulama Islam minta kita tentang,tapi yg perlu ditentang ialah yahudi zionis,yg menjajah negara lain dan yang berbuat jahat.

  • wawan March 25, 2012, 8:43 pm

    ssungguhnya ALLAH ada berfirman bahawa yahudi dan nasrani tidak akan pernah redha ka atas umat islam sehingga hari kiamat…that’s mean,,mereka tak akan diam slagi islam x hancur…kita bleh lihat apa yang terjadi kat dunia skrg…..walaupun umat islam ramai,tapi yahudi yang menguasi dunia…namun,,suatu hari nanti islam pasti bangkit….dan ketika itu,,mungkin dunia sudah hampir-hampir kiamat….

  • almuhaimin April 18, 2012, 5:58 am

    asasas

  • almuhaimin April 18, 2012, 6:01 am

    Suami gagah:
    Sy rasa cara yg terbaik adalah,lebih baik kmu diam sahaja.Kmu sudah tunjukkan kejahilan kmu sndiri.sy tidak tahu kmu Islam ataupun Yahudi,akan tetapi sy mmg tidak bersetuju dengan kata2 kmu.Tidak salah admin mngatakan apa yg benar dan sudah terang2 dalam Quran mngatakan Yahudi akan mnyesatkan juga ummat Islam hgga masuk ke dalam lubang biawak sekalipun kita akan ikut.jangan tnjuk kebodohan kmu kerana itu membuatkan sy meluat.
    Jangan marah trma teguran yg benar walaupun ia agak pahit sedikit ye.

  • almuhaimin April 18, 2012, 6:02 am

    sy rasa suami gagah nie adalah puak yahudi yg pandai berbahasa melayu ataupun seorang yg murtad.

  • Irea Brooks Sapurboa May 14, 2012, 5:06 am

    Yang terakhir ini semoga tidak terjadi, sebab UU yang memuat pasal penghinaan itu katanya telah digugurkan oleh Mahkamah Konstitusi.

  • tukang komen May 14, 2012, 11:01 pm

    saudara2 semua…kita x tau pun sape suami gagah tu maybe dia bkn muslim..saje dia gertak kita dgn statement dia tu..mungkin dia musuh dlm selimut.. Dia mungkinsedang ketawa melihat mudah melatah….kita mesti strong together….satu hati satu jiwa…biar musuh s
    emua gentar…

  • Aflany May 14, 2012, 11:11 pm

    Ini name nye bekalan untuk akhirat jgn sibuk nk kejar dunia saje la suami gagah oi..

  • unknown May 15, 2012, 12:13 am

    jangan disalahkan 100% si suamigagah, memang dia bersalah, tapi kita tak patut nak mencaci dia sedemikian rupa, nasiat dengan cara yang berhemah la rakan2, mungkin dia ade silap dimana2, jgn la judge dia sampai kate die murtad or whutever, nasihat dengan cara yg baek, doakan dia agar nanti ALLAH lembutkan hati dia untuk terima hidayah, kite muslim, berkata2 yang baik adalah cermin diri, jangan mudah baran, yang sala tetap salah, iman dia hanya ALLAH yang tau, tak baik kite berhusnuzzhon (bersangka buruk) sekurang2 nye ALLAH da bukakkan pintu hati dia nak bace artikel ni, hidayah tu milik ALLAH, kalau kite bersyarah panjang lebar pun, kalau ALLAH tetap tak kasi tak lut jugak, jd kite yg laen ni berdoa la agar dia kembali..

    buat SUAMIGAGAH:
    apa yang dikatakan di ats bukanlah berniat untuk memburukkan, tak salah berkongsi ilmu, lgpon byk iktibar yg boleh kite dpt, kite sbgi ISLAM ni yg pntg dktkan diri dgn ALLAH, jadikan kisah yahudi sgi sempadan, jgn kite pon duk join sekaki menyokong gerakan zionis..saya pon tak bagus mane, masih belajar mengenal TUHAN, masih belajar mendekatkan diri dgn TUHAN, masih belajar menjadikan ISLAM SEBAGAI DEEN, cara hidup, yuk sama2 kita kembali kpd zat yg satu, moga ramat hidaya dia tak jauh dari kite, moge pintu taubat masi terbuka..

  • metafore May 15, 2012, 1:07 am

    Yahudi mmg evil. Mmg agenda depa ni nak genocide semua manusia supaya bumi ni jadi milik depa. Ya BUMI. Bukannya negara seketul-seketul. Dan yahudi sengaja menganuti agama Islam, Buddha, Hindu dan sbgnya supaya dpt cari kelemahan minda kita dan memaoipulasikan kita. Bukan saja rokok tp tv, radio, media2 byk memukau kita dgn info2 sesat yg menghasilkan tabiat membazir masa dan wang yg mana ini adalah taktik peperangan ideologi yg membuatkan kita bz dan leka serta lupa.

    Sebagai contoh sukan bolasepak. Siapa yg minat bola? Yg x minat ada? Tp tau x mana dtgnya sejarah idea sukan bola sepak ni? Ia sebenarnya datang dari sejarah menyepak kepala Saidina Ali yg telah dipenggal tp masih hidup dan berkata2 kerana ingin berdakwah kpd org2 Yahudi. X percaya? Al-Quran ada menceritakannya. Bila tgk bola kat tv kan leka jadinya. Bila tgk di stadium ada pula pergaduhan. Mmg itu salah satu dari berjuta idea yahudi. Masih minat bola lg? Terpulanglah cuma jgn buat dosa batin sudahlah.

    Dlm forum ni baru nyatakan 10 perkara yahudi lakukan sedangkan di depan mata kamu sendiri ada berjuta lg perkara yahudi buat tp kamu x sedar.

    Ingatlah yahudi x boleh capai kamu tp teknologi yahudi boleh. Cthnya elektrik, hp, tv, kereta dll. Makilah dan cacilah yahudi itu tp teknologinya kamu nikmati. Cukup2lah buat dosa batin tu. Amin.

  • Ahmad Shafawi May 15, 2012, 1:39 am

    Assalamualaikum…. bagus benar tajuk yahudi ni….

    1. Bila yahudi hantar balachi porak peranda bangsa sendiri beribu umat gelak riang menyokong dan bertepuk tangan… seronok benar rasanya tutup periuk nasi saudara seISLAM kononnya berarak menuntut kebenaran… anak didik yahudi pon x terlawan tp cerita lawan yahudi… mudah aja nk hapuskan ISLAM ni kalau dh belambak umat ISLAM gembira menindas saudara ISLAM mereka x payah yahudi tu penat2 hantar askar… kat palestin, afganistan, iraq dh jadi, nampak, tahu, dengar tp masih x sedar2… sedihnye…

    2. Bangsa sendiri ada ilmu tp xde sapa nk guna pakai… pokok kat depan rumah pon dh xtaw pokok apa, apa gunanya, apa khasiatnya… org punya la takot silat lama2 ni kononnya cungkil dgn jari lori terbalik tp xde sapa pon amik peduli… yg ada sibuk blajar MLM, insurans, bank, saham, forex abis idup harian penoh dgn sistem yahudi… mana plak la sistem ISLAM ni yg dok nk pakai ni?? x jumpa ke??… Quran dh lengkap tp xde plak umat ISLAM pakai sistem yg diajar dlm Quran, hari2 dok pakai sistem yahudi… sedihnye…

    3. Renungkanlah dan fahamilah kebenaran itu walaupun pahit kerana di saat hatimu bersih, fikiranmu akan jernih dan akalmu akan sempurna… janganlah sesekali kamu membenci saudara ISLAM mu kerana mereka tidak semazhab denganmu akibat percanggahan pendapat yg mencipta 73 jalan… andainya ini berlaku!!! sedihnnye…

  • eva May 15, 2012, 8:05 am

    semoga suami gagah dilaknat oleh allah..rasanya suami gagah nie murtad kot…

  • atok_mel May 15, 2012, 10:52 am

    dah lah tue………….yang kaum adam……………tingkatkan langkah ke masjid….solat jemaah…dengar kuliah……banyakkan mendengar dari banyak bercakap

    • mujahidah June 27, 2012, 4:17 pm

      beetullllllllllll…sokongggg..sgt2

  • lanang nian May 15, 2012, 1:55 pm

    kalo soal pengobatan dengan habbatus sauda itu apa bisa di klarifikasi lagi?..
    kalo di fikir2 mereka yg sedang njalanin operasi apa bisa di jadikan untuk pengganti sebagai penghilang rasa sakit, misal bius lokal atau sejenisnya>?…

    buat suami gagah,…@ kalo gak ada yahudi, dunia sudah DAMAI,…

    DI JAMIN

  • mc lovin's May 15, 2012, 9:26 pm

    salam.. sy rasa suami gagah tu bukan islam.. sebab dia ckp “ada satu agama yang mengajar umatnya untuk menerima sesiapa sahaja, termasuk musuh mereka dan menyayangi mereka seperti jiran mereka, dan selalu memaafkan musuh mereka, agama apa tu ea”… kerana itu saja yg dia tahu dgn islam.. dia sedang mencari sesuatu.. jgn marah dia sebab dia x tahu.. suami gagah ingat ada tiga kepecayaan ugama yg kuat dan memang sensitif… fikirknlah

  • sayasukaawak May 16, 2012, 8:25 pm

    yahudi ni memang jahat dari awal lagi!!!memang laknatullah sampai hari kiamat!

  • Emmanuel May 17, 2012, 5:04 pm

    Suami gagah..saya x taw kamu ini pngikut agama apa..sekiranya kamu xtian..saya sgt malu dgn statement kamu yg judge kpercayaan agama Islam..tidak kira la apa agama kita..tp klau yg baik x ada salahnya kalau kita ikut..contohnya byk sunnah Muhammad yg bagus sperti senyum..makan kurma..dan sbgainya..saya jugak mghadiri kelas2 agama Islam bg mnambah knowledge sy..jika kamu tidak setuju dgn information ini..ada baiknya kamu bdiam diri saja..kerana kamu telah menimbulkan kemarahan umat Islam..kristian Protestant dan Islam pd sy hampir myerupai..contohnya kami pcaya Jesus akan dtg myelamatkan kita pd akhir dunia.bykankah Islam juga percaya nabi Isa akan muncul? Sekiranya kamu suami gagah..mpunyai 2 pahaman..kamu salah kerana dlm bible mention one slave cannot worship to two master..

  • kamal May 19, 2012, 7:21 pm

    Rasulullah bersabda”ceritalah tentang bani Israel,tiada keberatan baginya.”kawan2 tlg betulkan klu salah.

  • Ariel Wildan May 22, 2012, 10:02 am

    Rasulullah shallallaahu ‘alaihi wa sallam bersabda :
    مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ فَهُوَ مِنْهُمْ
    “Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum, maka ia termasuk golongan mereka”.

  • papaila May 28, 2012, 9:47 pm

    Wei suami gagah, kalau x tawu pa2 jgn lh komen…. jd tak lah org lain nmpk kau tu bodoh…

  • hambaALLAH May 29, 2012, 3:10 am

    just think p0sitive . !

    • greenscarf June 14, 2012, 12:23 am

      salam 🙂 sorry kalau menyampuk, saya faham korang marah dengan apa yg ‘suami gagah’ cakapkan tu, tapi saya juga difahamkan yg kita as muslims, tak digalakkan untuk menegur seseorang tu dengan cara marah or kasar, kita boleh guna cara lembut. Memang betul dah niat korang semua nak tegakkan kebenaran/Islam, cuma sorry sangat, cara korang tu kurang betul. Nabi Muhammad saw sendiri pun tak pernah naikkan suara/ marah pengikutnya. Apa lah pulak kita ni, apa lah hak kita ni nk marah marah dia mcmtu. Semoga ‘suami gagah’ dapat petunjuk drpd Allah swt. Amin.

  • akyra96 June 14, 2012, 3:19 pm

    assalamualaikum semua…kpda suami gagah, sy rse awk da slh tfsir ler nan komen2 dowg nieyh…xslh dowg komen ntuk menegak kan agama ISLAM…awk kte dowg mnunjukkan kbdohan sdang kan awk sndri yg mnunjukkan kbodohan awk kpda msyarakat ISLAM…law awk ase awk tuh ISLAM awk ptt mnyokong dan bkn hnya brdiam dri…i2 beerti seolah2 awk nieyh seorang yg pngecut…awk taw undang2 di sisi agma bg pngecut mcm awk nieyh???sy ase awk ptt bljr lbey mndlm lgy ler bab ISLAM nieyh…bdax umo 10 taun pown taw psl nieyh…n sy ase awk nieyh msh lom ckp pngetahuan ntuk brkte bgtu kpda pnyokong ISLAM yg tntunya mnuju ke jln yg bnr…renung2kn dan slmat bramal…

  • Faris June 15, 2012, 12:12 am

    Yahudi dalam Ten Commandents yang asal pun mengatakan memang diharamkan bagi Bangsa mereka menubuhkan negara mereka sendiri,Mereka dalam kitab mereka menyatakan bahwa semua bangsa didunia adalah Goyim ataupun Binatang,hanya bangsa mereka saja bukan binatang,kedudukan tertinggi.Bila Islam datang,semangat Assobiah semacam ini dihapuskan,manusia semuanya sama hak,darah/harta seseorang yg lain haram diambil,tapi Bagi Yahudi? Riba’ sesama mereka diharamkan,tapi Riba’ kepada agama lain dihalalkan! inilah agama SS(Syok Sendiri)

  • L June 15, 2012, 4:37 pm

    ” Tetaplah kamu dengan habbatus sauda, kerana didalamnya terdapat penawar bagi segala jenis penyakit melainkan al-Saam(mati)” Riwayat at-tirmizi
    Ayuh semua kaum muslimin kita amalkan sunnah Nabi SAW dan boikot produk2 yahudi contohnya mc donald, starbuck, coca-cola, 7 eleven, nestle, johnson&johnson,dkny dan banyak lagi jika benar2 kamu orang yang ingin memerangi bangsa yahudi.
    Bertindak sekarang !

  • Af@NaN June 17, 2012, 1:22 pm

    xprlu bertengkar ceni….kita sama2 islam bbek laa…. nnt owg yahudi bergembira la klo ceni kita bgadoh sama2 kita dsbbkn suami gajah xstuju…..saya mmg benci yahudi….kpd suami gajah…kita xprlu la kata bgitu kt dya….sbb mungkin dya xtahu sama ada dya btul ke x…..mungkin ilmu agama yg kurang…..klo kita suma paku dya sowg saja….mcm mana dya nk bsetuju gn kita?? klo dya dh x menarik tgok cara owg islam sperti kita paku dya cmtu…kmgkinan dya bpaling ke agama lain…sbb ap? sbb kita xgna pndekatan yg elok… biar la dya nk sokong pn nnt dya akan tahu perngai yahudi sebenar…..klo suami gajah bpaling ke agama lain….kita yg paku dya lah akan dpt dosa…..saya xstuju dgn suami gajah….tp saya xnk paku dya…perlulah mendalami ilmu agama…klo kita xda ilmu…stiap pkataan kita sebut akan dipaku owg…

    • Af@NaN June 17, 2012, 8:06 pm

      mintak maaf tsilap tgok….bkn suami gajah…..suami gagah yg betulnya…haha maklumlah dah tua…

  • ZUL AZIZI June 17, 2012, 10:10 pm

    KESIAN PLOK KE SUAMI GAGAH,,knape la ye cri kebdohan ye sndiri!!

  • Puteri June 18, 2012, 11:14 am

    Suami gagah..buka Alquran untuk jadikan panduan

  • jin gila June 18, 2012, 7:29 pm

    suami gagah orang murtad yg saje nk membangkitkan kemarahan..

  • sutera maya June 18, 2012, 8:13 pm

    oiiiiiii suami gagah,kamu ni bodoh btul2.. kamu ni mesti kturunan laknatullah gak kan sbb x tau nak bezakan musuh islam y nyata..sblum komen wat research dlu ttg org yahudi..bahalull..

  • Muhamad sahlan June 18, 2012, 10:10 pm

    Tiada agama yg mengajarkn kejahatan dan keburukan.smuanya sma mengajarkn kebaikan hnya kepercayaan agama yg bebeza.

  • nur7 June 19, 2012, 3:06 am

    salam…wahai suami gagah…ketahuilah oleh mu bahawa aku seorang yahudi yang sudah masuk islam…dan aku juga tidak setuju dengan apa yang telah kamu katakan…kalau aku masih bukan islam mungkin aku akan sokong kamu…namun sebaliknya..sebab aku sudah masuk islam dan aku lebih tahu dari kamu apa itu bangsa yahudi…jadi janganlah kamu tanpa usul periksa mengeluarkan kenyataan yang kamu tidak ketahui…kerana sesungguhnya agama islam lah yang satu dan benar…kalau aku tidak masuk islam sudah tentu aku tidak mengetahuinya…dan aku bersyukur kerana aku dapat masuk islam…kerana islam itu lebih indah dari apa yang aku ketahui…syukur padamu YA ALLAH…beri lah hidayah pada suami gagah agar dirinya mendapat hidayah mu YA ALLAH…pada kawan-kawan yang lain biarkanlah suami gagah…kerana pada masa ini dia tengah bergelak ketawa kerana dapat membuat hati kita semua sakit…kerana bila suami gagah sedar satu hari nanti suami gagah akan sedar siapa diri dia dan untuk apa suami gagah hidup di dunia ini…

  • mujahidah June 27, 2012, 4:27 pm

    Mungkin,,suami gagah ada pendapatnya @ pndgnnya dari sudut lain.@ yang tersendiri…..betulll..yahudi adalah musuh umt islam..kalau nasihat pun gunalah cara berhikmah..kita tak sedar cara kita menegur tu,,ada tak unsur yahudi?..boleh memecahbelahkan antara kita…cuba kalau kita jadi suami gagah..mungkin…ada yg boleh terima teguran terus..tp ada yg perlukan masa…doakan kita semua jauh daripada ancaman yahudi.daripada berperang mulut baek kita lakukan sesuatu yang dapat membantu agama..semoga kita semua ditetapkan iman.dijauhkan daripada kezaliman..bgunlah kita bersama2,,ambe sangat jahil..kita sama2 menimba ilmu….berkatalah dengan ilmu dan amal

    ~ baca-baca.kongsi-kongsi.tenung-tenung.renung-renung.kunyah-kunyah.telan-telan.hadam-hadam.faham-faham.amal-amal. ~

  • leemnor June 28, 2012, 2:11 am

    Insaflah kita semua. Semuanya akan dihisab biarpun hanya sekecil zarah…
    Dah2 lar, halatuju sama tapi jalan memang selalunya berliku. Memang antara kita sengaja mencipta liku begitu. Semua rasa kita pada jalan yg betul tp tak salah kita lihat diri kita dari sudut berbeza. Rasa rumah masih utuh dari dalam, kuar2 umah senget rupanya. Pakat2 lar kita perbetul apa yg salah. Rujuk alim ulama.

  • ana July 30, 2012, 4:39 pm

    Salam..buat ape kita bertelagah kerana artikel tersebut..ia sebagai panduan supya kita sentiasa beringat..yahudi sentiasa mencari jln utk memecah-belahkan umat islam..

  • SHAHRUKHKHAN September 22, 2012, 3:31 pm

    betul ka tentang kopi tu. .Ada yg menyatakan rasulullah minum kopi dengan madu. .jadi kenapa pla kopi tu x bagus,yahudi mengatakan kopi tu tak bgs. .padahal mereka trt meminumnyakan. .so?pikir

  • Muara September 22, 2012, 4:25 pm

    kepada penjilat yahudi ingatlah berkenaan dengan perangai dan jahat yahudi ini ada Allahy rakamkan didalam Al Quran, kenapa masih ada yang sayang sangat dengan Yahudi ni, kononnya orang ini(yg membela yahudi) baik hati sangat…!

  • pyan October 11, 2012, 12:26 pm

    org2 beriman itu keras kepada org kafir dan berkasih sayang sesama Islam,pi ra mabuk nak tegur baik2,ada ayat turun di Mekah ada ayat yang turun di Madinah.sekarang suasana ayat yang turun di MEKAH (tempat yang kasar,zina,pelacuran,buang bayi dan macam2),jgn lah guna ayat berkasih sayang yang turun di Madinah.tak tahu lebih baik diam,walaupun bunyi cakap awak tu macam wali,tetapi salah tempat cik Mujahidah dan seangkatan.Islam bukan agama,agama=kepercayaan.kepercayaan mana ada sistem ekonomi,sistem negara.Islam itu AD DIN.AD DIN = SISTEM.Dah bodoh sombong pulak,sori sunnah nabi Ibrahim,tak ada masa nak cakap byk,KAPAK je!!! buang masa layan.tu la Nabi S.A.W suruh belajar Al Quran,pg belajar kitab2,sudahnya jadi ahli kitab zaman moden!!!

  • boy November 18, 2012, 11:37 am

    Suami gagah nampaknye bukan lah muslim. So you suami gagah shut your big mouth up and go to hell…

  • Anjas November 19, 2012, 10:51 pm

    Yahudi tahu mereka kesuntukan masa. Mereka sudah lama membuat persiapan. Bagaimana dengan kita. Semoga akal yang Allah berikan dapat kita gunakan untuk memahaminya. Bertindak sekarang jika kita mahu diri kita dan keturunan kita berada dalam pasukannya bala tentera yang benar.

  • Aqhari February 2, 2013, 9:19 am

    berkata baik ataupun diam, kepada yg mengatakan murtad bertaubatlah cepat. Kpd suami gagah , sebelum berkata sesuatu fikirkan usulnya dulu, kerana 1 komen, kamu diaibkan, fikirkan dan bicaralah. . Terangkan kepada kami mengapa

  • ukiss February 2, 2013, 9:33 am

    koment ini mgkn kan jadi boomerang bg kaum muslim..!! hati² lah bro..

  • Dean February 2, 2013, 10:14 am

    banyak sudah komen yang saya baca… tapi perjuagan manakah yang sudah kita lakukan? masih lagikah kita meninggalkan solat? masih lagikah kita mendedeahkan aurat? sudahkah anda mendirikan sunah nabi?

  • Sandman February 2, 2013, 12:10 pm

    Assalamualaikum semua 😀

    1. Info ni sdh di siarkan di website2 yang lain, tapi terima kasih sebab share info ni.
    2. Lepas baca info2 ni, saya baca comment2 di bawah, hahaha memang best la baca comment2 semua 😀 tapi terus terang saya hanya setuju dengan comment daripada metafore dan Ahmad Shafawi.
    3. Sekadar untuk tujuan perkongsian, saya rasa tidak salah kalau sesiapa pun mengutarakan pandangan di sini. Pandangan saya, janganlah kita menyuruh orang seperti SuamiGagah berhenti mengeluarkan pendapat di ruangan ini walaupun kebanyakan di sini tidak bersetuju dengannya.
    4. Sebagai umat Islam, saya rasa tidak wajar untuk kita mencerca atau menghina orang yang mengeluarkan pendapat. Lebih bagus kita jawab dengan baik.
    5. Kita juga harus ingat, TIDAK semua orang yang berbangsa Yahudi itu jahat. Ada diantara mereka yang Muslim dan ada juga yang berkahwin dengan bangsa lain yang beragama Islam.
    6. Dengan menghina orang lain atau membuat generalization bahawa semua Yahudi jahat adalah pandangan yang peribadi bagi kebanyakan orang zaman sekarang.
    7. Memang benar ada organisasi yang mahu memesong kan umat manusia, dan mungkin mereka berketurunan kaum Yahudi, tapi mereka cuma sebilangan daripada berjuta kaum Yahudi. Kita harus terima setiap bangsa di dunia ini tidak kira agama ada yang jahat. Contohnya orang Melayu, kebanyakkan beragama Islam, tapi ada sebilangan yang jahat. Orang Cina pun sama, ada yang baik ada yang jahat, dan sebagainya. Jadi sekiranya kita buat generalization begini, adakah wajar kita mengatakan Orang Melayu itu jahat? atau orang Cina itu Jahat? Boleh kah kita menukar tajuk artikel kepada, “10 Perkara yang MELAYU Seboleh-bolehnya Tidak Mahu Dunia Tahu” ???
    8. Cadangan saya ialah, “10 Perkara yang SEBILANGAN Yahudi Seboleh-bolehnya Tidak Mahu Dunia Tahu” 😀
    9. Janganlah kita asyik menghina bangsa Yahudi. Cermin lah diri kita, adakah orang Islam bersatu di seluruh dunia bila ada negara Islam di tindas?
    10. Jangan salahkan Yahudi untuk semua perkara. Kalau anak2 yang lahir kurang pintar sebab kita tidak mengamalkan petua diatas, adalah di sebabkan diri ibubapa yang kurang pengetahuan, maka salahkanlah diri sendiri.
    11. Kalau ikut akal kita yang diberikan oleh Allah, walaupun kita tidak berpelajaran tinggi, kita tahu bahawa MEROKOK itu menjejaskan kesihatan, dan bila kita berlaku zalim kepada diri sendiri, itu dikira dosa. Tapi masih berjuta rakyat Islam merokok. Kenapa? Sampai artikel begini terpaksa di tulis untuk menyedarkan umat, tapi masih juga merokok. Jangan salah kan Yahudi, SALAHKANLAH DIRI SENDIRI SEBAB KURANG DISIPLIN 😀
    12. Daripada artikel diatas kita dapat lihat orang Yahudi sememangnya BERDISIPLIN, ERAT SILATURAHIM, PANDAI DAN MENGHARGAI DIRI SENDIRI. Orang Islam perlu ambil iktibar tentang perkara ini. Eratkanlah silaturahim, tingkatkan disiplin dan jauhi hasad dengki diantara satu sama lain. Tengok saja cerita Hang Tuah, penuh hasad dengki dan kurang pertimbangan.

    13. Ada satu soalan yang saya ingin kongsikan, maafkan saya kalau perspektif saya salah, Al-Quran menceritakan apa yang akan terjadi di masa hadapan, dan apa yang akan di hadapi oleh manusia dari 1400 dulu hingga hari terakhir manusia di bumi. Bukankah wajar untuk kita mengelak apa yang digambarkan? seperti perang dengan Yahudi. Bukankah kita sepatutnya mengelak daripada perkara itu terjadi? Kenapa kita mesti menunaikan apa yang digambarkan?

    Contohnya; sekiranya Ali ada kebolehan melihat masa depan, dia memberitahu rakannya Abu bahawa hujung minggu ini dia akan di timpa masalah di rumah. Maka adakah wajar Abu terima nasibnya dan duduk diam di rumah sedangkan dia tahu ada masalah akan menimpanya? ATAU dia tinggalkan rumahnya pada hari itu dan kembali ke rumah keesokan harinya?

    14. Sekiranya saya terkasar bahasa atau comment saya ini mengguris hati mana2 pihak, saya memohon maaf.

  • lanc.iau February 2, 2013, 1:44 pm

    hidup yahudi. ni antara bangsa yang aku minat dalam dunia ni. aku sebenarnya berminat nak berkahwin dengan orang yahudi. diorang ni memang baka special. melayu + yahudi: meladi, takpun yahuyu. yeah.

  • Garisan Langit March 12, 2013, 10:50 am

    Suami gagah !!!! Jika kamu benar2 Islam….ternyata dari kenyataan yg kamu tulis itu membuktikan yang kamu ini sangat jahil didalam agama Islam.

  • dins April 29, 2013, 10:03 am

    Saudara2 islamku..jgn digugat hatimu dgn..dakyah2..yahudi sesunguhnye mereka di dalam kesesatan yg nyata..keep smile.. : ) (islam agamaku).

  • pakar June 2, 2014, 11:37 pm

    kalo yahudi mengusai sains /tekonokogi dan dunia perniagaan,kita umat Islam nak salahkan siapa??..takkan Allah bersalah pula!!..

  • hamba allah June 29, 2014, 11:02 am

    buat sandman..kebanyakan yang awak tuliskan pada pendapat saya adalah betul..tapi soalan yang ke 14 awak tue saya xstuju..kerana di dalam kalam allah alquran yang diturunkan kepada sume umat islam,itu adalah firman allah swt..sesungguhnya semua yang tertulis akan benar2 terjadi dan takkan dapat diubah,ia untuk panduan kita bila tiba masa berlakunya perkara tersebut.contoh yang awak beri ibarat cerita yahudi seperti ahli sihir yang dapat ramal masa dan untuk menghalang berlakunya kejadian itu..itu adalah dari manusia sedangkan ini dari allah sendiri..seperti allah berfirman akan berlakunya kiamat tika matahari terbit dari barat..adakah kena perlu menghalang dari berlakunya kejadian tersebut dan menghalang kiamat daripada berlaku??..nauzubillah..

  • biasone83@gmail.com July 19, 2014, 12:02 am

    Sy rasa awk pn pengikut yahudi juga..yg awk nak beka2 suamigagah 2 apahal??pandangan tersendiri???kamonlah brader..dah bca Al-quraan tak???dalam hal ni xda pandangan sendiri…sudah jelas2 kaum yahudi 2 vangsa yg di laknat!!heran dgn ini manusia

Leave a Comment

CommentLuv badge

Next post:

Previous post: